V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 113 Ve výtvarném oboru byla výuka až na ojedinělé výjimky, kterým byla ČŠI doporučena ná-prava, materiálově i tematicky velmi dobře připravena se zřetelem na věkové složení jednot-livých tříd. Prostřednictvím vhodné motivace byl žákům sdělován cíl hodiny.Graf 27 Míra nároků kladených na žáky respektuje jejich individuální studijní předpoklady a potřeby – podíl hodin (v %)84,8 86,5 81,8 77,5 83,9 14,9 13,0 18,2 22,5 16,1 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %celkem hudební výtvarný tanecní dramatický ano cástecne ne V navštívených hodinách ČŠI sledovala mimo jiné rozvoj kompetencí daných Rámcovým vzdělávacím programem, motivaci k učení a ke spolupráci. Nejvíce se dařilo u žáků ve všech uměleckých oborech rozvíjet kompetence k umělecké komunikaci a stav byl na průřezu tě-mito obory téměř vyrovnaný. Velký rozdíl se projevil např. v oblasti motivace žáků ke spolu-práci, která byla nejvíce rozvíjena u žáků literárně-dramatického oboru a výrazně přesáhla hodnoty v ostatních oborech. Zjištěný stav, který zachycuje graf 28, je dán samotným speci-fikem tohoto oboru.