V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 8 Při svých hodnoticích činnostech klade Česká školní inspekce důraz zejména na oblast pod-mínek, průběhu a výsledků vzdělávání. V tomto členění je proto zpracována také struktura výroční zprávy pro jednotlivé stupně vzdělávání. O kvalitě vzdělávání je totiž třeba vypoví-dat s adekvátním zhodnocením průběhu vzdělávání, s respektem k podmínkám, které školy a školská zařízení pro realizaci výchovných a vzdělávacích aktivit mají, a se zohledněním efektivity vzdělávání ve vztahu k jeho výsledkům.Kromě hodnocení kvality a efektivity předškolního, základního a středního vzdělávání po-skytuje výroční zpráva také informace o kvalitě základního uměleckého vzdělávání nebo zájmového vzdělávání a komentuje také zjištění z inspekční činnosti v zařízeních pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy. Dále jsou k dispozici podrobné informace týkající se proce-su zavádění nových metod, postupů a nástrojů inspekčního hodnocení nebo mezinárodních aktivit a mezinárodní spolupráce České školní inspekce. Součástí výroční zprávy jsou také souhrnné poznatky z kontrolní činnosti, tabulková část a přílohy obsahující mimo jiné také všechny tematické zprávy, které se týkají inspekční činnosti v daném školním roce. Všechny stěžejní kapitoly výroční zprávy jsou opatřeny zhodnocením v podobě pozitivních a nega-tivních zjištění a také doporučeními, která Česká školní inspekce ve vztahu ke zvýšení kva-lity vzdělávání na daném stupni nabízí.Věřím, že tato výroční zpráva všem zájemcům o kvalitu a efektivitu v počátečním vzdělávání poskytne dostatečné množství relevantních, objektivních a účelných informací a že poslouží také jako inspirace při nastavování efektivních vzdělávacích politik v České republice.