V Ý R O ČN Í Z P R ÁVA ČE S K É ŠKO L N Í I N S P E KC E Z A ŠKO L N Í R O K 2 0 1 4 /2 0 1 5 3 2.2.11 Podpora výchovy ke zdraví zaměřená na rozvoj zdravých stravovacích návyků, pohybových dovedností a tělesné zdatnosti žáků �63 2.3 Výsledky základního vzdělávání. .65 2.3.1 Celkové výsledky vzdělávání žáků �65 2.3.2 Výsledky žáků v národních šetřeních (NIQES) �66 2.4 Závěry . 67 3 Střední vzdělávání a vzdělávání v konzervatořích. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .69 3.1 Podmínky středního vzdělávání. .70 3.1.1 Školy a žáci ve středním vzdělávání �70 3.1.2 Prostorové, materiální a bezpečnostní podmínky ve středním vzdělávání �74 3.1.3 Finanční podmínky ve středním vzdělávání �75 3.1.4 Řízení školy ve středním vzdělávání �76 3.1.5 Personální podmínky ve středním vzdělávání �77 3.1.6 Systém školního poradenství a prevence rizikových jevů �79 3.2 Průběh středního vzdělávání . 80 3.2.1 Zajišťování rovných příležitostí ke vzdělávání �80 3.2.2 Realizované formy a vzdělávací metody �81 3.2.3 Podpora žáků se SVP a nadaných �83 3.2.4 Komunikace mezi účastníky vzdělávacího procesu �83 3.2.5 Odborné vzdělávání a vzdělávání na pracovištích praktického vyučování �83 3.2.6 Podpora rozvoje schopností a dovedností žáků �86 3.2.7 Podpora rozvoje ICT gramotnosti �87 3.2.8 Podpora rozvoje jazykové gramotnosti �89 3.2.9 Podpora rozvoje dalších gramotností �90 3.2.10 Adaptace a příprava žáků na první ročník středního vzdělávání �91 3.2.11 Podpora výchovy ke zdraví zaměřená na rozvoj zdravých stravovacích návyků, pohybových dovedností a tělesné zdatnosti žáků �92 3.3 Výsledky středního vzdělávání. .93 3.3.1 Celkové výsledky vzdělávání žáků �93 3.3.2 Výsledky žáků v národních šetřeních (NIQES) �94 3.3.3 Ukončování středního vzdělávání maturitní zkouškou a závěrečnou zkouškou �95 3.4 Závěry . 97 4 Základní umělecké vzdělávání. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .100 4.1 Podmínky základního uměleckého vzdělávání. .100 4.1.1 Školy a žáci v základním uměleckém vzdělávání �100 4.1.2 Prostorové, materiální a bezpečnostní podmínky v základním uměleckém vzdělávání 103 4.1.3 Finanční podmínky v základním uměleckém vzdělávání �105 4.1.4 Řízení školy v základním uměleckém vzdělávání �106 4.1.5 Personální podmínky v základním uměleckém vzdělávání �108 4.2 Průběh základního uměleckého vzdělávání. .110 4.2.1 Realizované formy a vzdělávací metody �110 4.2.2 Komunikace mezi účastníky vzdělávacího procesu �114 4.2.3 Podpora rozvoje schopností a dovedností žáků �115 4.3 Výsledky základního uměleckého vzdělávání . 118 4.4 Závěry . 120