41 ÚLOHY PRO ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ÚLOHA A.4 Chceme zjistit, zda semena klíčí lépe na světle, nebo ve tmě. Mohli bychom dát několik semen na kousky navlhčeného papíru. Co bychom s nimi měli udělat dále?A) Ponechat je na teplém a tmavém místě.B) Několik semen ponechat na světlém a několik na tmavém místě.C) Ponechat je na teplém a světlém místě.ÚLOHA A.5 Milena a její rodiče žijí na farmě, a proto schovávají starý chléb pro svá zvířata. Často se ale stá-vá, že chléb začne plesnivět a je pro zvířata nevhodný. Milena se rozhodla, že provede následující pokus. V komoře nechala šest krajíců chleba.• Dva krajíce chleba tam položila hned.• Dva krajíce nejdříve lehce zvlhčila, vložila je do igelitového sáčku a potom položila do komory.• Dva krajíce nejprve usušila na topení a poté položila do komory k ostatním.Po týdnu Milena pozorovala výsledky svého pokusu.Co chtěla Milena pokusem zjistit? Vyber správnou odpověď:A) Který chléb bude zvířatům chutnat více.B) Jak vlhkost chleba ovlivňuje tvorbu plísně.C) Zda je plíseň pro zvířata jedovatá.D) Za jak dlouho všechen chleba zplesniví.Vysvětli, proč Milena nechala některé krajíce jen ležet v komoře a neupravovala jejich vlhkost? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .ÚLOHA A.6 Děti si založily ve třídě s učitelkou pokus s pokojovými rostlinami pěstovanými na okně. Okna mají ve třídě dvě a hezky jim na ně svítí slunce. Na každé okno umístily tři kaktusy a tři ibišky. Dva tý dny květiny na prvním okně nezalévaly vůbec a na druhém okně je zalévaly pravidelně třikrát týdně. Výsledky pozorování:Na prvním okně u kaktusů nepozorovaly prakticky žádnou změnu, ale ibišky měly už po týdnu svěšené listy a druhý týden jim listy začaly žloutnout a opadávat. Naproti tomu na druhém okně se ibiškům dařilo dobře, krásně rostly, a dokonce i kvetly, ale kaktusy začaly odspodu uhnívat. 1. Napiš, jaký konkrétní závěr můžeš z provedeného pokusu udělat.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2. Zkus na základě uvedeného pokusu vyvodit obecný závěr týkající se rostlin a jejich potřeby vody.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .