27 ÚLOHY PRO ROZVOJ DOVEDNOSTÍ OTÁZKA 5: MACONDO Vyber vhodné pokračování úryvku.A) Když se probrali z úžasu nad tím hvízdáním a supěním, vyhrnuli se na ulici a spatřili posta-vu, jak jim kyne z lokomotivy; unešeně hleděli na žlutý vláček, který měl do Maconda přinést pochyby i jistoty, radost i neštěstí, změny, pohromy a stesk. B) Josého Arcadia Buendía napadlo, že onoho neužitečného vynálezu by bylo možno využít k dobývání zlata ze země. Své manželce řekl: „Brzy budeme mít zlata, že si s ním vydláždíme dům.“ Několik měsíců se pak pokoušel dokázat správnost své myšlenky. Píď po pídi prozkou-mával celý kraj, nevyjímaje ani říční dno. C) Podobně to dopadlo i s gramofony, které si francouzské dámy přivezly místo kolovrátků a kte-ré na čas poškodily místní kapelu. Zpočátku zvědavost přiváděla do uličky víc zákazníků než dřív. Prohlíželi si však novotu tak dlouho a zblízka, až pochopili, že to není žádný kouzelný mlýnek, nýbrž jen mechanická hračka, kterou nelze srovnávat s kapelou.D) Jejich rozčarování nad vynálezem telefonu bylo tak hluboké, že i později, když se některé vynálezy rozmohly natolik, že je měli v každém domě, nepovažovali je stále za prostředek k pobavení dospělých, nýbrž za hračku vhodnou leda k tomu, aby ji děti rozebíraly na sou-částky. OTÁZKA 6: MACONDO Souhlasíš s tím, co obyvatelé Maconda na závěr usoudili o hodnotě fi lmu? Vysvětli svou odpověď srovnáním svého vztahu k fi lmům s jejich vztahem.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .