22 Otázka 11 5 Postav láhev do krabice od bot. 1 Proraz otvory do té strany krabice, která je nahoře. 4 Spusť dovnitř žížaly. 3 Přidej brambory a cibuli. 2 Naplň láhev zeminou a pískem. Žák propojí informace z textu Vyrobte si žížalí líheň a sestaví jejich sled. Otázka 12 Příklad úplné odpovědi: Aby bylo vidět, jak žížaly vytvářejí chodbičky.Žák interpretuje text – pochopí, že vytváření chodbiček bude díky vrstvám viditelné.Otázka 13 Příklad úplné odpovědi: Abych přinutil žížaly vylézt na povrch. Žák interpretuje text – správně vysvětlí, že se potrava klade na povrch proto, aby si k ní žížaly provrtaly cestu nahoru a najedly se (a vyvrtaly další chodbičku dolů, aby unikly před světlem).Otázka 14 Příklad úplné odpovědi: Pokus s mravenci, protože bych chtěla vidět, jestli si mravenci vytvoří cestičku i k jiné potravě než k jablku. – Ten s žížalami, protože mi přijde zajímavé, jak žížaly promíchávají vrstvy zeminy a písku. Příklad částečné odpovědi: Žák vybere pokus a přidá jen obecné vysvětlení typu „byla to zábava“, např. Pokus se svinkami, protože by byla zábava je hledat.Žák vybere jeden pokus a uvede konkrétní informace, které se vztahují k textu, nebo může vyvodit závěr zcela jasně odrážející konkrétní informace z textu. -------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------