Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1083/16-G2 Zápisy žáků do 1. ročníku základního vzdělávání 8/9 i déle a posledním negativním zjištěním byl nedostatek neformálních aktivit (chyběla hra, prohlídka školy, příliš formální atmosféra). Graf č. 3 Škola postupuje podle doporučení MŠMT k organizaci zápisů k povinné školní docházce – podíl škol (v %) Téměř všechny školy (91,2 % škol zcela a 7,6 % škol částečně) postupovaly při zápisu do 1. třídy podle příslušného doporučení MŠMT. Školy se ve výrazné většině tímto doporučením řídí při organizaci formální i motivační části zápisu (98,4 %, resp. 96,0 % škol), v menší míře zaznamenala Česká školní inspekce použití podkladů pro orientační posouzení školní připravenosti dítěte (78,3 %) a podání dalších informací pro zákonné zástupce dítěte během zápisu (77,6 %) – viz tabulka č. 3. Tabulka č. 3 Oblasti, ve kterých škola postupuje podle doporučení MŠMT k organizaci zápisů k povinné školní docházce oblasti podíl škol (v %) organizace zápisu – formální část 98,4 organizace zápisu – motivační část 96,0 podklady pro orientační posouzení školní připravenosti dítěte (Desatero) 78,3 další informace pro zákonné zástupce dítěte podané školou v době zápisu 77,6 jiné 1,9 Česká školní inspekce při kontrole zápisů ve škole, jejímž zřizovatelem je soukromník nebo církev, zjišťovala rozhovorem se zákonnými zástupci také důvody výběru konkrétní školy. Mezi navštívenými školami bylo 13 soukromých nebo církevních škol a na každé škole byly zjišťovány důvody maximálně u 5 rodičů. Celkem byly získány odpovědi od 60 zákonných zástupců. 91,2 7,6 1,2 0%10%20%30%40%50%60%70%80%90%100%ano částečněne