Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-2704/16-G2 Vzdělávání v globálních a rozvojových tématech v základních a středních školách 18/26 3.2.3 Výuka globálních a rozvojových témat ve středních školách Při inspekční činnosti byly dále sledovány cíle, metody a formy výuky a pomůcky využívané ve výuce globálních a rozvojových témat. Následující graf zobrazuje, jaké cíle sledují střední školy při výuce této problematiky nejčastěji. Graf č. 9 Cíle sledované spojené se zařazením VUR – GRV či EVVO – podíl škol (v %) Vzdělávání v globálních a rozvojových tématech se ve středních školách zaměřuje v největší míře na postoje. Oproti základním školám není zastoupení ostatních jednotlivých cílů již tak vyrovnané. Gymnázia oproti středním školám s obory odborného vzdělání častěji kladou důraz na hodnoty. Ačkoliv je jak v základních, tak středních školách nejméně častým cílem výuky osvojování dovedností, zaměřuje se na ně vyšší podíl základních škol ve srovnání se středními školami. V následujícím grafu jsou uvedena hlavní témata globálního rozvojového vzdělávání stanovená v Národní strategii globálního rozvojového vzdělávání na období 2011–2015 dle míry jejich zastoupení ve výuce a v členění na čtyři klíčové oblasti. 90,5 68,8 64,1 53,0 41,4 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 postoje hodnoty znalosti klíčové kompetence dovednosti