Česká školní inspekce Tematická zpráva – Etická výchova Čj.: ČŠIG-2245/16-G2 v předškolním, základním a středním vzdělávání 24/27 výchovy, neboť důraz by měl být kladen především na vlastní prožitek žáka a přenos jeho obsahu do každodenního chování. Graf č. 19 Jakým způsobem hodnotíte žáky v etické výchově? – podíl škol (v %) Necelá polovina škol hodnotí výsledky žáků v oblasti etické výchovy jak slovně, tak i známkou. Obdobně jako u základních škol se zde promítá vhodnost slovního hodnocení pro etickou výchovu na jedné straně a na druhé straně převažující forma hodnocení známkami na středních školách. Také střední školy mohou při výuce témat etické výchovy využívat nabídku externích organizací, které poskytují tematické programy, projekty, přednášky, besedy apod. Z oslovených škol takovou externí nabídku využívá necelá polovina (45,2 %) středních škol. Graf č. 20 Nakolik hodnotíte programy a projekty nabízené externími organizacemi jako přínosné? – podíl škol (v %) Obdobně jako u základních škol považuje naprostá většina středních škol externě poskytované programy a projekty za přínosné. Graf č. 21 Co by bylo potřeba pro zlepšení kvality výuky témat etické výchovy? – podíl škol (v %) 21,3 32,9 45,8 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 slovněznámkou kombinací obou způsobů37,3 61,4 1,2 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 přínosné spíše přínosné spíše nepřínosné nepřínosné 3,6 6,7 7,3 11,5 12,7 13,3 18,8 32,7 0 5 10 15 20 25 30 35 zapracování do RVP/ŠVP zvýšit finanční prostředky lepší spolupráce s rodinou nepotřebujeme nic celospolečenská podpora etických principůzvýšit časovou dotaci, samostatný předmět DVPP, školení, semináře metodické materiály, učebnice