Česká školní inspekce Tematická zpráva – Etická výchova Čj.: ČŠIG-2245/16-G2 v předškolním, základním a středním vzdělávání 23/27 a projektů nabízených externími organizacemi přímo ve výuce témat etické výchovy. V neposlední řadě ředitelé vyjadřovali svůj názor na to, co by bylo třeba pro zlepšení kvality výuky v tématech etické výchovy udělat. Graf č. 17 Jaké metody výuky využíváte pro vzdělávání v oblasti etické výchovy? – podíl škol (v %) Pro výuku témat etické výchovy učitelé nejčastěji využívají výklad, vysvětlování a vyprávění, naopak v menší míře začleňují učitelé projektové učení a inscenační techniky. Ve srovnání se základními školami je přístup učitelů středních škol k etické výchově více naukový. Graf č. 18 Jaké pomůcky a materiály využíváte pro vzdělávání v oblasti etické výchovy? – podíl škol (v %) Nejčastěji školy využívají pro vzdělávání v oblasti etické výchovy učebnice, knihy, publikace, příručky. Podobně jako u základních škol nejde o nejvhodnější pomůcky pro výuku etické 2,0 21,8 23,4 29,4 59,5 61,9 64,3 79,8 88,1 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 jiné projektové učení inscenační techniky didaktické hry práce s textem řešení problémových úloh, situací přednášky, besedy, debaty (např. s experty)řízený rozhovor, diskuse výklad, vysvětlování, vyprávění 1,6 5,6 26,3 50,2 61,4 62,9 71,7 78,9 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 jiné pomůcky či materiály komiksy fotografie pracovní listy denní tisk, časopisy vlastní prezentace na počítači audiovizuální pomůcky (např. filmy,videopořady)učebnice, knihy, publikace, příručky