Česká školní inspekce Tematická zpráva – Etická výchova Čj.: ČŠIG-2245/16-G2 v předškolním, základním a středním vzdělávání 21/27 Graf č. 14 Změnilo se chování a jednání žáků v důsledku zavedení etické výchovy? – podíl učitelů (v %) Pozitivním zjištěním je skutečnost, že pouze 4,5 % učitelů nepociťuje v souvislosti se zavedením etické výchovy žádnou změnu v chování žáků. Graf č. 15 Domníváte se, že by etická výchova měla být ve škole zařazena ve větší míře, např. jako povinný/volitelný předmět v každém ročníku? – podíl učitelů (v %) Nadpoloviční většina škol se domnívá, že rozsah výuky v oblasti etické výchovy je dostatečný. 4,5 13,6 22,7 27,3 27,3 27,3 36,4 45,5 50,0 54,5 59,1 59,1 72,7 81,8 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 chování žáků se nezměnilo žáci si lépe plní své povinnosti žáci více pečují o vybavení třídy, školy žáci si méně ubližují, nevyvolávají půtky žáci jsou ochotni ve škole trávit více času žáci se cítí ve škole bezpečněji žáci starší jsou více nápomocní žákům mladším žáci jsou více ochotni spolupodílet se na chodu školy žáci dokážou více asertivně vystupovat žáci si vzájemně dokážou více pomáhat žáci se k sobě chovají více s respektem žáci se více zapojují do školních aktivit žáci jsou otevřenější ve svých názorech žáci se vzájemně více tolerují 42,9 57,1 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ano ne