Česká školní inspekce Tematická zpráva – Etická výchova Čj.: ČŠIG-2245/16-G2 v předškolním, základním a středním vzdělávání 17/27 Vzhledem k charakteru témat etické výchovy je možné a v řadě případů vhodné využívat ve výuce těchto témat tematické programy, projekty, přednášky, besedy apod. Řadu takových činností zajišťují školy samy, mohou ale také čerpat z nabídky různých externích organizací. Z oslovených škol takovou externí nabídku využívá celkem 57,5 %, přičemž častěji je začleňují plně organizované školy (65,2 % oproti 46,3 % škol jen s 1. stupněm). Graf č. 11 Nakolik hodnotíte programy a projekty nabízené externími organizacemi jako přínosné? – podíl škol (v %) Naprostá většina škol považuje externě poskytované programy a projekty pro etickou výchovu za přínosné. Graf č. 12 Co by bylo potřeba pro zlepšení kvality výuky témat etické výchovy? – podíl škol (v %) 48,3 44,0 46,9 51,0 56,0 52,7 0,7 0,4 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ZŠ plně organizovaná ZŠ jen s 1. stupněm celkem přínosné spíše přínosné spíše nepřínosné nepřínosné 1,2 3,3 8,1 11,0 8,9 13,8 12,6 22,8 32,9 5,1 7,0 10,1 17,7 11,4 17,1 19,0 20,9 0,7 4,0 7,7 10,6 12,4 12,9 14,4 21,3 28,2 0 5 10 15 20 25 30 35 zapracování do RVP/ŠVP nabídka výukových programů a aktivit pro žáky zvýšit finanční prostředky nepotřebujeme nic lepší spolupráce s rodinou celospolečenská podpora etických principůzvýšit časovou dotaci, samostatný předmět metodické materiály, učebnice DVPP, školení, semináře celkem ZŠ jen s 1. stupněm ZŠ plně organizovaná