Česká školní inspekce Tematická zpráva – Etická výchova Čj.: ČŠIG-2245/16-G2 v předškolním, základním a středním vzdělávání 15/27 Graf č. 9 Jaké pomůcky a materiály využíváte pro vzdělávání v oblasti etické výchovy? – podíl škol (v %) Používané metody a formy ukazují, že učitelé spatřují základ etické výchovy v získávání vědomostmi podepřených dovedností – nejpoužívanějšími pomůckami a materiály jsou pracovní listy a tištěné publikace. Cílem etické výchovy je však něco jiného, a to vytváření a ovlivňování postojů žáků na základě prožitku a přenos utvořených postojů do reálného života. 3,7 17,6 40,6 56,8 54,5 83,5 82,1 84,7 3,6 19,0 33,6 26,7 31,6 65,6 79,4 86,2 3,7 18,2 37,7 44,4 45,1 76,1 81,0 85,3 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 jiné pomůcky či materiály komiksy fotografie vlastní prezentace na počítači denní tisk, časopisy audiovizuální pomůcky (např. filmy,videopořady)učebnice, knihy, publikace, příručky pracovní listy celkem ZŠ jen s 1. stupněm ZŠ plně organizovaná