Česká školní inspekce Tematická zpráva – Etická výchova Čj.: ČŠIG-2245/16-G2 v předškolním, základním a středním vzdělávání 14/27 Graf č. 8 Jaké metody výuky využíváte pro vzdělávání v oblasti etické výchovy? – podíl škol (v %) Pro etickou výchovu učitelé nejčastěji využívají řízený rozhovor, diskusi, výklad, vysvětlování a vyprávění, v plně organizovaných základních školách jsou oproti školám jen s 1. stupněm významně častěji zastoupeny přednášky, besedy a debaty, didaktické hry či inscenační techniky. 1,7 48,3 43,2 62,5 68,8 68,2 79,0 86,9 86,4 1,2 37,9 47,2 44,4 57,3 71,4 78,2 73,4 75,4 1,5 44,0 44,8 55,0 64,0 69,5 78,7 81,3 81,8 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 jiné inscenační techniky projektové učení přednášky, besedy, debaty (např. s experty)didaktické hry práce s textem řešení problémových úloh, situací výklad, vysvětlování, vyprávění řízený rozhovor, diskuse celkem ZŠ jen s 1. stupněm ZŠ plně organizovaná