Česká školní inspekce Tematická zpráva – Etická výchova Čj.: ČŠIG-2245/16-G2 v předškolním, základním a středním vzdělávání 11/27 Graf č. 5 Změnilo se chování a jednání žáků v důsledku zavedení etické výchovy? – podíl učitelů (v %) 6,1 13,6 28,8 36,4 36,4 39,4 51,5 51,5 47,0 54,5 68,2 72,7 77,3 77,3 13,6 22,7 31,8 27,3 40,9 50,0 27,3 45,5 63,6 54,5 59,1 54,5 72,7 77,3 8,0 15,9 29,5 34,1 37,5 42,0 45,5 50,0 51,1 54,5 65,9 68,2 76,1 77,3 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 chování žáků se nezměnilo žáci si lépe plní své povinnosti žáci více pečují o vybavení třídy, školy žáci jsou ochotni ve škole trávit více času žáci jsou více ochotni spolupodílet se na chodu školy žáci si méně ubližují, nevyvolávají půtky žáci dokážou více asertivně vystupovat žáci se více zapojují do školních aktivit žáci se k sobě chovají více s respektem žáci se cítí ve škole bezpečněji žáci starší jsou více nápomocní žákům mladším žáci jsou otevřenější ve svých názorech žáci se vzájemně více tolerují žáci si vzájemně dokážou více pomáhat celkem ZŠ jen s 1. stupněm ZŠ plně organizovaná