Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 45/49 K nejčastějším metodám a formám vzdělávání žáků v oblastech bezpečnosti patří výklad učitele (82,8 % škol), besedy (74,2 % škol), praktická cvičení, nácviky a projektové dny (67,6 %), diskuze (62 % škol), exkurze a zážitkové vyučování (56,8 % škol). Méně často byly využívány externí vzdělávací programy (29,3 % škol) a hry a soutěže (25,3 % škol). Následující graf zobrazuje provedené druhy akcí a praktických cvičení žáků v oblastech bezpečnosti ve středních školách. Graf č. 30 Provedené druhy akcí a praktických cvičení žáků v oblastech DV, OČBRMU, OZ ve školním roce 2014/2015 – podíl škol (v %) Z akcí a praktických cvičení žáků v tématech bezpečnosti provedly střední školy ve školním roce 2014/2015 nejčastěji nácvik první pomoci (72,2 % škol) a cvičnou evakuaci (70 % škol), dále pak cvičení pro případ požáru/povodně (52 % škol) a cvičení pro případ mimořádné situace (40,5 % škol). V menší míře školy provedly jiný projektový den, fyzickou přípravu, dopravní soutěže a jiné akce. Graf č. 31 Ověřování znalostí a dovedností dětí v oblastech DV, OČBRMU, OZ – podíl škol (v %) 2,5 9,9 11,7 22,4 23,5 40,5 52,0 70,0 72,2 0 10 20 30 40 50 60 70 80 žádná dopravní soutěž (např. cyklistů)jiná akce fyzická příprava jiný projektový den cvičení pro případ mimořádné situace cvičení pro případ požáru/ povodněcvičná evakuace nácvik první pomoci 48,1 32,8 30,4 20,7 18,8 13,4 54,2 28,9 31,1 17,4 16,2 15,1 63,0 38,2 40,7 12,8 18,9 16,7 0 10 20 30 40 50 60 70 samostatné praktické činnosti testy ústní zkoušení jiné soutěže řešení projektu dopravní výchova OČBRMU ochrana zdraví