Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 38/49 škol) a neziskovými organizacemi (22,9 % škol). V menší míře spolupracují s jinými partnery, s dobrovolníky, obcí a jinými školami. Necelá desetina škol s žádnými partnery v oblasti ochrany zdraví nespolupracuje. 7 Vzdělávání v oblasti bezpečnosti – souhrnná zjištění 7.1 Vzdělávání v oblasti bezpečnosti v předškolním vzdělávání K zajištění kvalitního vzdělávání dětí v oblastech bezpečnosti je potřeba důsledná příprava pedagogických pracovníků mateřských škol. Názor dotazovaných ředitelů na přínosnost této přípravy ukazuje následující graf. Graf č. 20 Považujete za přínosné, aby pedagogická příprava budoucích učitelů MŠ zahrnovala také oblasti DV, OČBRMU, OZ? – podíl škol (v %) Téměř všichni oslovení ředitelé mateřských škol (97,7 %) považují za přínosné, aby fakulty připravovaly budoucí učitele také pro kvalifikaci v oblastech dopravní výchovy, OČBRMU a ochrany zdraví. Graf č. 21 Využívané metody a formy ke vzdělávání dětí v oblastech DV, OČBRMU, OZ – podíl škol (v %) K nejčastějším metodám a formám využívaným k výchově a vzdělávání dětí v oblastech bezpečnosti patří hry a soutěže (83,7 % škol), exkurze a zážitkové vyučování (71,9 % škol), praktická cvičení a nácviky a projektové dny (66 % škol) a besedy (53 % škol). Třetina mateřských škol využívá externí vzdělávací programy a pořádá akce s rodiči dětí/partnerskými subjekty. 97,5 2,5 0%10%20%30%40%50%60%70%80%90%100%ano ne 0,7 32,1 33,8 53,0 66,0 71,9 83,7 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 jiné akce s rodiči dětí/partnerskými subjekty externí vzdělávací programy (na objednávku)besedy praktická cvičení a nácviky, projektové dny exkurze a zážitkové vyučování hry a soutěže