Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 36/49 Naprostá většina středních škol (93 %) organizuje vzdělávání žáků v oblasti ochrany zdraví zařazením obsahu do jiných předmětů. Projekty zaměřené na ochranu zdraví organizuje 22,4 % škol. Samostatný předmět zaměřený na ochranu zdraví má 12,5 % středních škol. Jiný způsob uvedlo 6,7 % škol (často jde o školení, besedy a přednášky, méně často o sportovní a lyžařské kurzy, nácvik první pomoci nebo tematický den). Tabulka č. 54 Zařazení tématu ochrany zdraví do předmětů – podíl škol (v %) Předměty podíl biologie 56,4 tělesná výchova 88,3 fyzika 12,4 chemie 27,8 občanská výchova/společenské vědy 60,9 odborné předměty 47,5 jiný předmět – jaký 16,8 Téma ochrany zdraví je ve středních školách nejčastěji zařazováno do tělesné výchovy (88,3 % škol), často je zařazováno také do občanské výchovy (60,9 % škol) a biologie (56,4 % škol). V necelé polovině středních škol je ochrana zdraví součástí odborných předmětů (47,5 % škol). Tabulka č. 55 Zařazení problematiky ochrany zdraví do ročníků – podíl škol (v %) Ročník podíl 1. ročník a odpovídající ročník víceletého gymnázia 92,7 2. ročník a odpovídající ročník víceletého gymnázia 89,7 3. ročník a odpovídající ročník víceletého gymnázia 79,1 4. ročník a odpovídající ročník víceletého gymnázia 56,5 Podobně jako OČBRMU, i problematika ochrany zdraví je zařazována nejčastěji do 1. a 2. ročníku (92,7 %, resp. 89,7 % škol) a nejméně do 4. ročníku středních škol (56,5 % škol). Tabulka č. 56 Aprobace učitelů, kteří se větší měrou podílejí na vzdělávání žáků v oblasti ochrany zdraví – podíl škol (v %) Aprobace podíl biologie 54,5 občanská výchova/společenské vědy 58,0 tělesná výchova 78,4 fyzika 13,7 chemie 30,3 zeměpis 6,3 dějepis 2,5 matematika 3,1 cizí jazyk 4,6 učitel odborných předmětů 45,5 ICT 6,6 speciální pedagogika 15,0 jiná aprobace 7,6 externí odborník s pedagogickým vzděláním 4,5 externí odborník bez pedagogického vzdělání 8,7