Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 29/49 záchranného systému. V menší míře školy spolupracují s neziskovými organizacemi, jinými partnery, obcí a jinou školou. Naopak 11,1 % středních škol nespolupracuje v tématech OČBRMU s žádnými partnery. Názory vyučujících témat OČBRMU Ve dvou třetinách středních škol navštívených při prezenční inspekční činnosti se učitelé témat OČBRMU domnívají, že těmto tématům je věnována pozornost srovnatelná s jinými tématy a 28,6 % škol tématům OČBRMU věnuje menší pozornost, než by pedagogové považovali za optimální. Z hlediska podpory by učitelé témat OČBRMU v největší míře uvítali další metodické materiály a širší nabídku kurzů DVPP zaměřených na témata OČBRMU (v 60 % škol). Další učební pomůcky by potřebovala polovina škol. Ve více než třech čtvrtinách škol se učitelé domnívají, že žáci vnímají témata OČBRMU jako užitečná (z toho v 19 % škol jsou učitelé přesvědčení, že žáci tato témata rozhodně vnímají jako užitečná). 6 Ochrana zdraví (OZ) 6.1 Ochrana zdraví v předškolním vzdělávání Ochrana zdraví se v předškolním vzdělávání uskutečňuje především v rámci vzdělávacích oblastí Dítě a jeho tělo a Dítě a svět vymezené v RVP PV. Cílem vzdělávání je, aby děti dbaly na osobní zdraví a bezpečí svoje i druhých, rozlišovaly, co prospívá zdraví a co mu škodí, chovaly se tak, aby v situacích pro dítě běžných a jemu známých neohrožovaly zdraví, bezpečí a pohodu svou ani druhých a měly povědomí o tom, kde v případě potřeby hledat pomoc (např. kam se obrátit, koho přivolat, jakým způsobem). Většina škol (91,7 %) vzdělává děti v oblasti ochrana zdraví. Prezentované výsledky se tedy týkají těchto škol. Graf č. 13 Organizace vzdělávání dětí v oblasti ochrany zdraví v předškolním vzdělávání – podíl škol (v %) 84,4 32,2 28,5 2,5 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 v rámci integrovaných blokůjako samostatné bloky jako projekt/y jinak