Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 27/49 Problematika OČBRMU je nejčastěji zařazována do 1. a 2. ročníku středních škol (88 %, resp. 84,9 % škol). Poměrně časté je také zařazení témat OČBRMU do 3. ročníku střední školy (71,4 % škol). Přibližně v polovině středních škol jsou tato témata zařazena do 4. ročníku. Tabulka č. 41 Aprobace učitelů, kteří se větší měrou podílejí na vzdělávání žáků v OČBRMU – podíl škol (v %) Aprobace podíl občanská výchova/společenské vědy 70,5 tělesná výchova 72,5 fyzika 20,1 chemie 34,6 biologie 34,4 zeměpis 14,0 dějepis 5,2 český jazyk 6,0 matematika 5,1 cizí jazyk 4,9 odborné předměty 37,9 ICT 8,6 speciální pedagogika 13,9 jiná aprobace 6,6 externí odborník s pedagogickým vzděláním 4,0 externí odborník bez pedagogického vzdělání 10,1 Učitelé, kteří se větší měrou podílejí na vzdělávání žáků v tématech OČBRMU, mají v největší míře aprobaci tělesná výchova (72,5 % škol) a občanská výchova (70,5 % škol). Méně často vyučují OČBRMU učitelé s aprobací pro odborné předměty (37,9 % škol), chemii (34,6 % škol) a biologii (34,4 % škol). Tabulka č. 42 Učitelé témat OČBRMU – absolvování školení/kurzu v posledních 2 letech – podíl škol (v %) Školení/kurz podíl organizovaný Hasičským záchranným sborem nebo s jeho účastí 14,6 organizovaný Ministerstvem obrany/Armádou ČR nebo s jejich účastí 1,7 organizovaný Ministerstvem vnitra/policií nebo s jejich účastí 10,0 organizovaný NIDV v rámci DVPP 9,8 jiný v rámci DVPP 20,9 jiný mimo DVPP 22,9 žádný 41,7 Učitelé v 41,7 % středních škol neabsolvovali v posledních 2 letech žádné školení/kurz k tématům OČBRMU. V největší míře absolvovali učitelé jiné kurzy v rámci DVPP (20,9 % škol) a mimo DVPP (22,9 % škol). Méně často absolvovali učitelé kurzy organizované Hasičským záchranným sborem ČR nebo s jeho účastí (14,6 % škol), Ministerstvem vnitra/policií nebo s jejich účastí (10 % škol) a NIDV v rámci DVPP (9,8 % škol).