Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 26/49 Graf č. 11 Organizace vzdělávání žáků v tématech OČBRMU ve středním vzdělávání – podíl škol (v %) Témata ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných situací jsou nejčastěji zařazována do jiných předmětů (92,4 % škol). V necelé čtvrtině škol je obsah této problematiky zařazen do projektů. Jiným způsobem je OČBRMU organizováno v 10,4 % škol (častěji školení a besedy, méně často nácviky evakuace, tematický den, součást sportovního kurzu a třídnické hodiny). V minimální míře je obsah témat OČBRMU zařazen do samostatného předmětu. Tabulka č. 39 Zařazení témat OČBRMU do předmětů – podíl škol (v %) Předměty podíl občanská výchova/společenské vědy 81,3 tělesná výchova 75,1 fyzika 19,5 chemie 32,2 zeměpis 10,2 biologie 26,9 dějepis 3,3 matematika 1,3 odborné předměty 37,5 jiný předmět 14,9 Témata OČBRMU jsou nejčastěji zařazována do občanské výchovy (81,3 % škol) a tělesné výchovy (75,1 % škol). V menší míře je problematika OČBRMU zařazena do odborných předmětů (37,5 % škol), chemie (32,2 % škol) a biologie (26,9 % škol). Tabulka č. 40 Zařazení problematiky OČBRMU do ročníků – podíl škol (v %) Ročník podíl 1. ročník a odpovídající ročník víceletého gymnázia 88,0 2. ročník a odpovídající ročník víceletého gymnázia 84,9 3. ročník a odpovídající ročník víceletého gymnázia 71,4 4. ročník a odpovídající ročník víceletého gymnázia 49,7 2,8 92,4 23,0 10,4 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 samostatný předmět zařazením obsahu do jiných předmětůjako projekt/y jinak