Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 22/49 Tabulka č. 31 Zařazení témat OČBRMU do předmětů – podíl škol (v %) Předměty ZŠ jen s 1. stupněm ZŠ plně organizovaná VG - nižší stupeň celkem prvouka 95,7 81,6 – 80,4 vlastivěda 77,2 64,8 – 64,3 občanská výchova/společenské vědy – 90,0 86,7 63,5 tělesná výchova 43,9 48,4 76,9 48,9 chemie – 28,6 36,0 34,4 zeměpis – 48,1 54,2 22,8 fyzika – 32,6 29,3 20,6 jiný předmět 16,9 30,1 26,7 25,9 přírodověda 10,5 9,6 – 9,2 výchova ke zdraví, Člověk a zdraví – 13,9 4,0 9,2 přírodopis/biologie – 11,1 20,0 8,4 Ve školách jen s 1. stupněm jsou témata OČBRMU nejčastěji zařazována do prvouky (95,7 % škol) a dále do vlastivědy (77,2 % škol). V plně organizovaných školách jsou v největší míře součástí občanské výchovy či jiných společenských věd (90 % škol) a taktéž prvouky (81,6 % škol). V nejvyšším podílu víceletých gymnázií jsou témata OČBRMU zařazována do občanské výchovy (86,7 % škol) a tělesné výchovy (76,9 % škol). Tabulka č. 32 Zařazení problematiky OČBRMU do ročníků – podíl škol (v %) Ročník ZŠ jen s 1. stupněm ZŠ plně organizovaná VG - nižší stupeň celkem 1. ročník ZŠ 79,8 66,6 – 66,1 2. ročník ZŠ 82,0 72,6 – 70,7 3. ročník ZŠ 91,1 81,1 – 78,7 4. ročník ZŠ 93,3 85,8 – 82,4 5. ročník ZŠ 85,9 88,2 – 81,7 6. ročník ZŠ a odp. ročník VG – 86,9 66,3 60,0 7. ročník ZŠ a odp. ročník VG – 87,7 69,5 60,7 8. ročník ZŠ a odp. ročník VG – 89,8 85,2 63,1 9. ročník ZŠ a odp. ročník VG – 90,8 84,8 63,6 Problematika OČBRMU je ve školách s 1. stupněm zařazena v největší míře do 3. a 4. ročníku, v plně organizovaných školách je to v 5. – 9. ročníku. Víceletá gymnázia nejčastěji zařazují OČBRMU do tercie a kvarty.