Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 20/49 Tabulka č. 28 Využití pomůcek a materiálů externích dodavatelů ke vzdělávání dětí v OČBRMU – podíl škol (v %) Pomůcky a materiály podíl pomůcky distribuované Hasičským záchranným sborem 47,7 pomůcky Asociace Záchranný kruh 23,4 multimediální programy 38,4 jiné pomůcky 16,8 žádné 14,0 Pro vzdělávání v OČBRMU využívají školy nejvíce pomůcky distribuované Hasičským záchranným sborem ČR (47,7 % škol) a multimediální programy (38,4 % škol). V menší míře využívají školy pomůcky Asociace Záchranný kruh a jiné pomůcky (např. obrazové materiály, knihy). Tabulka č. 29 Další materiály a podklady pro výuku zajišťované samotnými učiteli – podíl škol (v %) Materiály a podklady podíl výukové karty 61,0 svépomocně vytvořené pomůcky 83,3 jiné 5,1 žádné 3,3 Téměř ve všech mateřských školách si učitelé sami zajišťují další materiály a podklady pro výuku OČBRMU – v nejvyšší míře se jedná o svépomocně vytvořené pomůcky (83,3 % škol), méně často využívají výukové karty (61 % škol). Z jiných materiálů jsou to např. knihy, pracovní listy a jiné podklady z internetu. Graf č. 9 Spolupráce s partnery při tématech OČBRMU – podíl škol (v %) Čtyři pětiny mateřských škol při tématech OČBRMU spolupracují s Hasičským záchranným sborem ČR (81,4 % škol) a více než polovina s Policií ČR (53,6 % škol). Méně často spolupracují s obecní (městskou) policií, obcí a jinými složkami Integrovaného záchranného systému. S žádným externím partnerem nespolupracuje 6,3 % škol. 5,2 6,3 7,3 8,4 18,2 25,1 35,5 53,6 81,4 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 jiný partner nespolupracujeme neziskové organizace jiná škola jiné složky Integrovaného záchranného systému obec obecní (městská) policie Policie ČR Hasičský záchranný sbor