Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 19/49 Graf č. 8 Organizace vzdělávání dětí v tématech OČBRMU v předškolním vzdělávání – podíl škol (v %) Témata ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí jsou nejčastěji zařazována v rámci integrovaných bloků (80,8 % škol), pětina škol je zařazuje jako samostatné bloky nebo jako projekty. Jako jiný způsob začlenění školy většinou uvedly příležitostné zařazení během dne. Tabulka č. 26 Personální zajištění vzdělávání dětí v OČBRMU – podíl škol (v %) Personální zajištění podíl učitelky MŠ 99,2 externí odborník s pedagogickým vzděláním 3,3 externí odborník bez pedagogického vzdělání 25,1 Vzdělávání dětí v mateřských školách v tématech OČBRMU zajišťují především kmenoví učitelé (99,2 % škol), externí odborník bez pedagogického vzdělání je zapojen v 25,1 % škol. Tabulka č. 27 Učitelé témat OČBRMU – absolvování kurzu/školení v posledních 2 letech – podíl škol (v %) Školení/kurz podíl organizovaný Hasičským záchranným sborem nebo s jeho účastí 16,0 organizovaný Ministerstvem obrany/Armádou ČR nebo s jejich účastí 0,7 organizovaný Ministerstvem vnitra/policií nebo s jejich účastí 5,5 organizovaný NIDV v rámci DVPP 5,4 jiný v rámci DVPP 10,4 jiný mimo DVPP 14,0 žádný 58,1 Ani jedno školení/kurz k tématům OČBRMU v posledních 2 letech neabsolvovali učitelé v 58,1 % škol. V ostatních školách se učitelé nejčastěji zúčastnili kurzů organizovaných Hasičským záchranným sborem ČR nebo s jeho účastí (16 % škol), od jiných organizátorů v rámci DVPP (10,4 % škol) a mimo DVPP (14 % škol). Méně často absolvovali učitelé kurzy organizované Ministerstvem vnitra/policií nebo s jejich účastí (5,5 % škol) a NIDV v rámci DVPP (5,4 % škol). 80,8 21,0 20,8 4,0 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 v rámci integrovaných blokůjako projekt/y jako samostatné bloky jinak