Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 14/49 Tabulka č. 16 Využití pomůcek a materiálů externích dodavatelů ke vzdělávání žáků v oblasti výchovy k bezpečnosti v dopravě – podíl škol (v %) Pomůcky a materiály externích dodavatelů podíl SW aplikace pro ICT techniku 31,7 tištěné materiály, publikace 75,2 multimediální aplikace 43,5 názorné pomůcky 42,6 jiné 3,7 žádné 9,5 V oblasti výchovy k bezpečnosti v dopravě využívají školy od externích dodavatelů nejčastěji tištěné materiály a publikace (75,2 % škol). Časté je využití multimediálních aplikací (43,5 % škol), názorných pomůcek (42,6 % škol) a SW aplikací (31,7 % škol). V necelé desetině středních škol nejsou využívány žádné pomůcky a materiály od externích dodavatelů. Tabulka č. 17 Další materiály a podklady pro výuku zajišťované samotnými učiteli – podíl škol (v %) Další materiály a podklady podíl materiály z internetu a dalších veřejných zdrojů 88,3 výukové karty 9,3 letáky 30,7 svépomocně vytvořené pomůcky 36,8 jiné 2,7 žádné 7,0 Pro výuku bezpečnosti v dopravě si učitelé sami zajišťují nejčastěji materiály z internetu a dalších veřejných zdrojů (88,3 % škol). Méně často využívají svépomocně vytvořené pomůcky (36,8 % škol) a různé letáky (30,7 % škol), v malé míře vytvářejí učitelé výukové karty (9,3 %). Graf č. 7 Spolupráce s partnery v tématu výchova bezpečnosti v dopravě – podíl škol (v %) 7,0 12,6 14,3 15,6 17,1 19,2 24,1 45,0 60,3 0 10 20 30 40 50 60 70 jiná škola v uvedené oblasti s partnery nespolupracujeme neziskové organizace obec jiný partner rodiče žákůBESIP obecní (městská) policie Policie ČR