Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 12/49 Dále se výsledky vztahují pouze k těmto školám, které uvedly, že se výchově k bezpečnosti v dopravě věnují více než okrajově. Následující graf ukazuje, jakým způsobem je výchova k bezpečnosti v dopravě ve středním vzdělávání zařazována do výuky v těchto školách. Graf č. 6 Organizace výchovy k bezpečnosti v dopravě ve středním vzdělávání – podíl škol (v %)í Výchova k bezpečnosti v dopravě je ve středních školách nejčastěji zařazována do jiných předmětů (76,8 % škol). Ve více než třetině škol (36,6 %) je tato oblast organizována nebo spoluorganizována ve vztahu ke vzdělávání žáků k získání řidičského průkazu. Organizaci výchovy k bezpečnosti v dopravě formou projektů uvedlo 25,9 % škol. Výchovu k bezpečnosti v dopravě vyučuje v samostatném předmětu 10 % škol. Jinými způsoby organizuje výchovu bezpečnosti v dopravě 12,2 % škol, nejčastěji jde o besedy, přednášky nebo pravidelná poučení o bezpečnosti v dopravě na sportovních a mimoškolních akcích. Tabulka č. 13 Zařazení výchovy k bezpečnosti v dopravě do předmětů – podíl škol (v %) Předměty podíl občanská výchova/společenské vědy 71,5 tělesná výchova 60,4 fyzika 7,1 zeměpis 5,1 odborné předměty 41,2 jiné předměty 14,6 Výchova k bezpečnosti v dopravě je v největší míře zařazována do občanské výchovy (71,5 % škol), tělesné výchovy (60,4 % škol) a odborných předmětů (41,2 % škol). V malé míře je problematika výchovy k bezpečnosti v dopravě zahrnuta do jiných předmětů (14,6 % škol, hlavně do výchovy ke zdraví a řízení motorových vozidel), fyziky (7,1 % škol) a zeměpisu (5,1 % škol). 10,0 76,8 25,9 36,6 12,2 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 samostatný předmět zařazením obsahu do jiných předmětůjako projekt/y organizováním nebo spoluorganizováním vzdělávání žáků k získání řidičského průkazu jinak