Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-1467/16-G2 Vzdělávání v bezpečnostních tématech 6/49 Tabulka č. 4 Další materiály a podklady pro výuku zajišťované samotnými učiteli – podíl škol (v %) Materiály a podklady podíl materiály z internetu a dalších veřejných zdrojů 85,0 výukové karty 62,8 svépomocně vytvořené pomůcky 81,3 jiné 4,5 žádné 0,6 Pro výuku dopravní výchovy si učitelé sami zajišťují nejčastěji materiály z internetu a dalších veřejných zdrojů (85 % škol) a svépomocně vytvořené pomůcky (81,3 % škol). Méně často využívají výukové karty (62,8 % škol). Graf č. 2 Spolupráce s partnery v tématu dopravní výchovy – podíl škol (v %) Mateřské školy v největší míře spolupracují v tématu dopravní výchova s Policií ČR (59,9 % škol) a s rodiči dětí (50,1 % škol), méně často spolupracují s obecní (městskou) policií (38,5 % škol) a BESIP (33,6 % škol). Mezi jiné partnery pak ve větší míře patří provozovatelé dopravních hřišť a domy dětí a mládeže. Pouze 5,7 % mateřských škol nespolupracuje s žádným partnerem. Graf č. 3 Využití dopravního hřiště pro praktický nácvik v dopravní výchově – podíl škol (v %) Praktický nácvik dovedností na dopravním hřišti, který se jeví jako nejefektivnější a kde si děti mohou vyzkoušet účast v silničním provozu v různých rolích, využívají přibližně dvě pětiny škol. 5,7 7,3 7,8 11,6 23,6 33,6 38,5 50,1 59,9 0 10 20 30 40 50 60 70 nespolupracujeme jiný partner neziskové organizace jiná škola obec BESIP obecní (městská) policie rodiče dětí Policie ČR 42,0 58,0 0%10%20%30%40%50%60%70%80%90%100%ano ne