Česká školní inspekce Tematická zpráva – Vzdělávání žáků ve středních Čj.: ČŠIG-2708/16-G2 školách s pedagogickými obory vzdělání 16/20 Graf č. 12 Hodnocení a zlepšení žáka v učební praxi – podíl hospitací (v %) Podle učitelů praxe byl výkon přibližně devíti desetin žáků velmi zdařilý (případně zdařilý s menšími nedostatky). Pouze ve dvou hospitacích byly výstupy žáků hodnoceny jako nezdařilé s velmi závažnými nedostatky. Významná většina žáků (90,9 %) se v průběhu učební praxe postupně zlepšuje, přičemž u 58,2 % žáků šlo o významné zdokonalení v dovednostech při výchově dětí. U necelé desetiny žáků učitelé nedokázali posoudit, zda se žáci zlepšují ve výkonech během učební praxe. Česká školní inspekce dále zjišťovala, jaká doporučení učitelé praxe dají svým žákům pro příští praktické výstupy. Učitelé nejčastěji doporučovali lépe si promyslet přípravu a organizaci společných činností během dne a zařadit nebo častěji střídat více různých forem a metod pro práci s dětmi. Podle učitelů praxe by se žáci také měli ve větší míře přizpůsobovat činnosti s ohledem na věk a na schopnosti dětí, poskytovat dětem zpětnou vazbu (pozitivní hodnocení dovedností dětí) a vést děti k sebehodnocení. Dále by se měli žáci zaměřit na práci s hlasem, zlepšit komunikaci s dětmi (např. vydávat srozumitelné pokyny, nepoužívat zdrobněliny) a více dbát na spisovné vyjadřování. 26,4 30,9 0,9 1,8 23,6 7,3 0,9 2,7 3,6 0,9 0,9 velmi zdařilý výstup zdařilý výstup s menšími nedostatky výstup s podstatnými nedostaky výstup nebyl zdařilý -velmi závažné nedostatky žák neprojevuje tendenci ke zvýšení úrovně svých dovedností žák se zlepšuje jen pozvolna žák se v průběhu praxe významně zdokonaluje v dovednostech Jak hodnotíte výstup žáka v učební praxi?nelze hodnotit