Česká školní inspekce Tematická zpráva – Vzdělávání žáků ve středních Čj.: ČŠIG-2708/16-G2 školách s pedagogickými obory vzdělání 15/20 Tabulka č. 11 Žák účelně využil didaktické pomůcky vzhledem k cíli – podíl hospitací (v %) Podíl rozhodně ano 56,4 spíše ano 33,6 spíše ne 7,3 rozhodně ne – učební pomůcky nebyly využity 2,7 Výrazná většina žáků využila didaktické pomůcky při vzdělávání dětí v mateřských školách účelně, pouze při třech hospitacích didaktické pomůcky nebyly využity vůbec. Tabulka č. 12 Žák vhodně použil v hodině didaktickou techniku – podíl hospitací (v %) Podíl účelné využití didaktické techniky žákem 16,4 účelné využití didaktické techniky některými dětmi 4,3 účelné využití didaktické techniky všemi dětmi 2,6 didaktická technika nebyla účelně využita 12,9 didaktická technika nebyla k dispozici 64,7 V necelých dvou třetinách hospitací nebyla didaktická technika (např. počítače, interaktivní tabule, přehrávače) k dispozici. Pokud didaktická technika byla využita, v necelé šestině hospitací byla použita žákem a ve více než osmině hospitací šlo o její neúčelné využití (např. práce dětí s počítači nebyla pedagogy koordinována, nevztahovala se k obsahu tematického celku apod.). 4.5 Pohospitační pohovor s hodnotitelem žáka – učitelem praxe V rámci inspekční činnosti Česká školní inspekce také zjišťovala názory učitelů praxe na hodiny, které vedli jejich žáci. Graf č. 11 Připravenost žáků a využití vědomostí a dovedností, získaných v odborných předmětech – podíl hospitací (v %) Převážná většina žáků byla na praxi dle názoru jejich učitelů dostatečně připravena, nicméně jen přibližně ve třech pětinách hospitací žáci dokázali v plné míře efektivně využít získané vědomosti a dovednosti. 61,1 77,2 33,6 21,1 5,3 1,8 0 20 40 60 80 100 Dokázal žák využívat efektivně vědomosti a dovednosti získané v odborných předmětech?Byl žák na praxi dostatečně připraven?ano částečně ano minimálně