Česká školní inspekce Tematická zpráva – Vzdělávání žáků ve středních Čj.: ČŠIG-2708/16-G2 školách s pedagogickými obory vzdělání 14/20 Graf č. 10 Výskyt činností žáků v průběhu jejich učební praxe – podíl hospitací (v %) Až na výjimky se žáci během své učební praxe vyjadřovali v navštívených hospitacích kultivovaně a srozumitelně (94,8 %). V nepatrně nižší míře (90,4 %) žáci vedli děti ke správným způsobům užití hraček, pomůcek, materiálů a používali efektivní způsoby partnerské komunikace s dětmi. Naopak přibližně v pětině hospitací žáci nevyužívali situačního a prožitkového učení, neposkytovali dostatek prostoru pro spontánní aktivity a nevolili pestré formy rozvoje jemné motoriky. Nižší výskyt těchto aktivit evidentně souvisí s nedostatkem zkušeností žáků s vlastní výukou. 38,6 43,9 32,2 36,8 53,9 37,8 50,4 45,2 48,7 43,5 40,4 36,0 48,7 45,6 33,9 50,5 38,9 45,2 41,7 51,3 16,7 13,2 10,4 15,8 7,0 8,1 8,8 7,8 9,6 5,2 4,4 7,0 8,7 1,8 5,2 3,6 1,8 1,7 0 20 40 60 80 100 Žák volil pestré formy rozvoje jemné motoriky Žák dětem poskytl dostatek prostoru pro spontánní aktivity Žák využíval situačního a prožitkového učení Žák volil vhodné, pestré formy rozvoje hrubé motoriky Žák využíval učení hrou Žák dětem poskytl časový prostor pro spontánní sociální učení Žák dokázal samostatně vést vzdělávací činnosti dětí Žák používal efektivní způsoby partnerské komunikace s dětmi Žák vedl děti ke správným způsobům užití hraček,pomůcek, materiálu, nástrojů, vybavení i techniky Žák se vyjadřoval kultivovaně a srozumitelněrozhodně ano spíše ano spíše ne rozhodně ne