Česká školní inspekce Tematická zpráva – Vzdělávání žáků ve středních Čj.: ČŠIG-2708/16-G2 školách s pedagogickými obory vzdělání 10/20 Tabulka č. 7 V jakém ročníku probíhala hospitace? – podíl hospitací (v %) Podíl 1. ročník 7,3 2. ročník 6,4 3. ročník 17,4 Spojené 68,8 Tabulka č. 8 Hospitovaná třída/skupina je zřízena pro děti se SVP – podíl hospitací (v %) Podíl Ne 89,7 ano – pro děti se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, děti s autismem, souběžným postižením více vadami 8,5 ano – pro děti s lehkým mentálním postižením – ano – pro děti s tělesným, sluchovým, zrakovým postižením, s vadami řeči 0,9 ano – pro ostatní skupiny SVP 0,9 Celkem v hospitovaných hodinách bylo přítomno 2 041 dětí, z nichž 102 mělo speciální vzdělávací potřeby (5 %). Tabulka č. 9 Počet přítomných dětí ve třídách/skupinách – podíl hospitací (v %) Podíl méně než 5 1,7 5–9 11,1 10–14 11,1 15–19 31,6 20–24 39,3 25 a více 5,1 Přibližně ve čtvrtině hospitací bylo přítomno alespoň jedno dítě se SVP, v 10,3 % hospitací byly přítomny pouze děti se SVP. Při většině hospitací probíhalo vzdělávání dětí v rámci integrovaných bloků (86,3 %). 4.3 Obsah učební praxe V průběhu hospitace Česká školní inspekce sledovala, zda žáci pedagogických oborů stanovili vzdělávací cíl, posuzována byla také jeho vhodnost a míra jeho naplnění. Graf č. 4 Stanovení a vhodnost cíle hodiny – podíl hospitací (v %) 97,3 95,7 2,7 4,3 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 Vhodnost cíle stanoveného žákem vzhledem k ŠVP a schopnostem a znalostem dětí Žák stanovil vzdělávací cíle ano ne