Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-2038/16-G2 Výuka soudobých dějin na 2. stupni ZŠ a na SŠ 18/26 Graf č. 8 Účast s alespoň jednou třídou na projektu zaměřeného na soudobé dějiny (žáci na něm pracovali déle než týden) ve školním roce 2014/2015 – podíl učitelů (v %) Naopak účast alespoň jedné třídy na projektu delším než týden zaměřeném na soudobé dějiny ve školním roce 2014/2015 uvedli ve větší míře učitelé ze základních škol. Tabulka č. 16 Organizace projektu – podíl učitelů (v %)8 Kdo organizoval tento projekt? ZŠ SŠ projekt jsem připravil/a a realizoval/a sám/a 63,9 45,5 jednalo se o školní projekt, který připravilo více pedagogů 22,2 45,5 jednalo se o projekt organizovaný nebo spoluorganizovaný externím subjektem 30,6 9,1 V základních školách i středních školách si většina učitelů připravila a realizovala dlouhodobý projekt sama, v případě středoškolských učitelů pak často ve spolupráci s dalšími pedagogy. Přes 30 % učitelů základních škol realizovalo projekt ve spolupráci s nějakým externím subjektem (nejčastěji šlo o organizace Člověk v tísni a Post Bellum). Naopak s externisty projekty tvořilo jen 9,1 % středoškolských učitelů. Graf č. 9 Jsou ve Vaší škole soudobé dějiny vyučovány i v jiných vzdělávacích oblastech? – podíl učitelů (v %) 8 Podíl se vztahuje k učitelům, kteří realizují dlouhodobých projektů zaměřených na soudobé dějiny nebo se jich účastní. 20,0 42,4 80,0 57,6 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 SŠZŠano ne 84,3 85,5 15,7 14,5 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 SŠZŠano ne