Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-2038/16-G2 Výuka soudobých dějin na 2. stupni ZŠ a na SŠ 14/26 Tabulka č. 11 Počet vyučovacích hodin věnovaný soudobým dějinám v jedné třídě (kde se podle ŠVP vyučují soudobé dějiny) za jeden školní rok – podíl učitelů (v %) Počet vyučovacích hodin ZŠ SŠ 0–10 8,2 9,6 11–20 22,4 26,9 21–30 37,6 32,7 31–40 25,9 21,2 více než 40 5,9 9,6 Průměr 28,1 30,0 Počet vyučovacích hodin věnovaný soudobým dějinám v jednom ročníku, do kterého podle ŠVP výuka soudobých dějin patří, se mezi základními a středními školami příliš neodlišuje. Graf č. 5 K jakému období (případně roku) soudobých dějin dospějete v závěrečném ročníku vzdělávání v předmětu dějepis? – podíl učitelů (v %) Ve výuce soudobých dějin dospějí učitelé dějepisu nejčastěji do 90. let 20. století, do současnosti dovede výuku soudobých dějin necelých 15 % učitelů středních škol a 9,5 % učitelů základních škol. 3,6 34,5 44,0 9,3 8,3 9,5 20,4 42,6 13,0 14,8 0 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 1968 až 70. léta 20. století 1989 až 1990 90. léta 20. století 1. desetiletí 21. století současnost ZŠSŠ