Česká školní inspekce Tematická zpráva Čj.: ČŠIG-3032/15-G21 Vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem 30/39 spíše vyhovuje 46,3 % škol a za rozhodně vyhovující jej označilo 3,9 % škol. Na druhé straně stávající systém vůbec nevyhovuje 12,8 % škol a dalším 37,1 % spíše nevyhovuje. Graf č. 8 Jsou finanční prostředky v dostatečném objemu, aby pokryly potřebný rozsah podpory? – podíl škol (v %) Na rozdíl od stávajícího způsobu získávání finančních prostředků, kde nepřevážil ani souhlas ani nesouhlas, při hodnocení dostatečného objemu finančních prostředků k pokrytí podpory mírně převážily negativní odpovědi (rozhodně nebo spíše nesouhlasilo 54,3 % ředitelů a ředitelek). Graf č. 9 Průměrný objem finančních prostředků potřebný na jednoho žáka – podíl škol (v %) Na otázku, kolik finančních prostředků by v průměru potřebovali na jednoho žáka s odlišným mateřským jazykem, uváděli ředitelé a ředitelky škol nejčastěji částky 5 000 až 10 000 Kč (29 %) a do 5 000 Kč (28 %). Finanční částka do 10 000 až 15 000 Kč by postačovala necelé pětině z nich. Tabulka č. 33 Způsob získávání informací o možnostech podpory žáků s odlišným mateřským jazykem Způsob Podíl škol (v %) Z webu MŠMT 82,1 Z webu krajského úřadu 44,7 Z webových stránek www.inkluzivniskola.cz 21,5 Jiným způsobem 8,9 3,9 41,8 39,0 15,3 0%10%20%30%40%50%60%70%80%90%100%rozhodně ano spíše ano spíše ne rozhodně ne 28,0 29,0 18,3 13,2 11,4 0,0 5,0 10,0 15,0 20,0 25,0 30,0 35,0 do 5 000 Kč5 000 - 10 000 Kč10 000 - 15 000 Kč15 000 - 20 000 Kčvíce než 20 000 Kč