Tematická zpráva Česká školní inspekce Problematika péče poskytované v PPP a SPC Čj.: ČŠIG-441/15-G21 žákům s LMP a problematika asistentů pedagoga 14/17 Tabulka č. 22 Sociální faktory Sociální znevýhodnění PPP SPC celkem průměrné procento klientů s LMP – diagnóza LMP doprovázena sociálním znevýhodněním 27,5 18,1 20,8 průměrné procento všech klientů v péči – sociálně znevýhodněných 10,7 15,5 14,1 Diagnóza LMP byla doprovázena sociálním znevýhodněním u pětiny klientů, přičemž vyšší průměrný podíl (27,5 %) byl zjištěn v PPP. Z celkového počtu klientů bylo v průměru 14,1 % sociálně znevýhodněných. 1.3 Asistenti pedagoga ve školním roce 2013/2014 Tabulka č. 23 Asistenti pedagoga ve školním roce 2013/2014 – celkem ŠPZ Asistenti pedagoga obecně celkem počet podíl průměr počet klientů, u kterých byl doporučen asistent pedagoga 9 507 – 64,7 využití asistenta pedagoga pro více žáků – průměrný podíl případů (v %) – – 41,6 počet požadavků na asistenta pedagoga ze strany školy nebo rodičů 7 162 – 49,7 počet klientů, u kterých nebyl doporučen asistent pedagoga, ačkoliv ho požadovala škola nebo rodiče 989 13,8* 7,0 * podíl případů, kdy ŠPZ nedoporučilo asistenta pedagoga v případech, kdy jej požadovala škola nebo rodiče Ve školním roce 2013/2014 doporučila ŠPZ 9 507 klientům jako podpůrné opatření asistenta pedagoga. Každé zařízení doporučilo v průměru asistenta pedagoga 65 klientům. Průměrně ve více než dvou pětinách případů (41,6 %) by charakter obtíží klientů dovoloval využít asistenta pedagoga pro více žáků. Požadavek na asistenty pedagoga ze strany škol a rodičů přišel v 7 162 případech, což bylo průměrně 50 požadavků na jedno zařízení. U 13,8 % klientů nebyl ŠPZ doporučen asistent pedagoga, přestože požadavek školy nebo rodičů směřoval k přidělení asistenta pedagoga.