Tematická zpráva Česká školní inspekce Problematika péče poskytované v PPP a SPC Čj.: ČŠIG-441/15-G21 žákům s LMP a problematika asistentů pedagoga 8/17 Tabulka č. 11 Doporučení vzdělávacího programu ve školním roce 2013/2014 Doporučení vzdělávacího programu PPP SPC celkem počet podíl počet podíl počet podíl vzdělávání podle přílohy RVP ZV upravující vzdělávání žáků s LMP 819 78,8 1 478 84,2 2 297 82,2 vzdělávání podle RVP ZV 197 19,0 183 10,4 380 13,6 vzdělávání podle RVP ZŠS nebo jiná varianta vzdělávacího programu 23 2,2 95 5,4 118 4,2 celkem* 1 039 100,0 1 756 100,0 2 795 100,0 * součet klientů zařazených podle vzdělávacích programů se odlišuje od celkového počtu nově diagnostikovaných klientů proto, že nezahrnuje klienty z mateřských a středních škol a zároveň dochází k překrývání nově diagnostikovaných klientů uvedených PPP/SPC v tabulce č. 9. Nejvyššímu počtu klientů bylo doporučeno vzdělávání podle RVP ZV přílohy upravující vzdělávání žáků s LMP (82,2 %). Doporučení vzdělávat se podle RVP ZV obdrželo 13,6 % klientů. Pouze malému podílu klientů (4,2 %) bylo doporučeno vzdělávání podle RVP ZŠS nebo jiné varianty vzdělávacího plánu. Z meziročního srovnání vyplývá, že podíl klientů, kterým bylo doporučeno vzdělávání podle programu RVP ZV přílohy upravující vzdělávání žáků s LMP, se téměř nezměnil (nárůst pouze o 1,8 procentního bodu). Tabulka č. 12 Zařazení klienta ve školním roce 2013/2014 Zařazení klienta PPP SPC celkem počet podíl počet podíl počet podíl individuální integrace na běžné ZŠ 305 36,5 456 25,0 761 28,6 vzdělávání ve škole/třídě pro žáky se SVP 530 63,5 1 369 75,0 1 899 71,4 celkem* 835 100,0 1 825 100,0 2 660 100,0 * součet klientů zařazených podle vzdělávacích programů se odlišuje od celkového počtu nově diagnostikovaných klientů proto, že nezahrnuje klienty z mateřských a středních škol a zároveň dochází k překrývání nově diagnostikovaných klientů uvedených PPP/SPC v tabulce č. 9. Při zařazování klientů podle typu školy/třídy převažovalo doporučení ke vzdělávání ve škole/třídě pro žáky se SVP (71,4 %). Zbylý podíl tvoří klienti, kterým bylo doporučeno individuální vzdělávání na běžné ZŠ. Údaje z meziročního srovnání opět naznačují, že nedošlo k výrazné změně v podílu žáků zařazených do školy/třídy pro žáky se SVP (pokles o 2,7 %). Některá zařízení však uváděla, že nedoporučují typ školy, ale pouze vzdělávací program. 1.2.2 Kontrolní vyšetření klientů s LMP Druhá část se týkala již diagnostikovaných klientů s LMP. Opět se zaměřila na jejich účast na kontrolním vyšetření a nově také na důvody případné neúčasti. Dále bylo zjišťováno stávající zařazení klienta s LMP do vzdělávacího programu a doporučení následující po kontrolním vyšetření – ať již vedlo či nevedlo ke změnám ve vzdělávacím programu.