Tematická zpráva Česká školní inspekce Problematika péče poskytované v PPP a SPC Čj.: ČŠIG-441/15-G21 žákům s LMP a problematika asistentů pedagoga 7/17 1.2 Zjištění za rok 2013/2014 1.2.1 Nově diagnostikovaní klienti Stejně jako v první části se otázky za školní rok 2013/2014 zaměřovaly nejprve na klienty, kterým byla diagnóza LMP roce 2013/2014 připsána nově. Celkem 9 ŠPZ nemělo v tomto školním roce žádné klienty s LMP (žádné nově diagnostikované, ani stávající klienty pozvané k přešetření). Tabulka č. 9 Nově diagnostikovaní klienti ve školním roce 2013/2014 Nově diagnostikovaní klienti PPP SPC celkem počet podíl počet podíl počet podíl nově připsána diagnóza 1 541 – 2 380 – 3 921 – z toho předáno do hlavní péče jiného ŠPZ 511 33,2 135 5,7 646 16,5 klienti s LMP – kombinované postižení 101 6,6 509 21,4 610 15,6 Ve školním roce byla diagnóza LMP nově připsána 3 921 klientům. Meziročně se jedná o velmi podobný údaj (pokles o 3 procentní body). Třetina klientů byla předána z PPP do péče jiného zařízení, v SPC to bylo pouze 5,7 % (celkem je to 16,5 % z nově diagnostikovaných klientů). Opět tedy můžeme vycházet z toho, že počet nově diagnostikovaných žáků je ve skutečnosti o něco nižší. Kombinované postižení bylo diagnostikováno u 15,6 % nově diagnostikovaných klientů s LMP. Tabulka č. 10 Nově diagnostikovaní klienti s LMP podle stupně vzdělání ve školním roce 2013/2014 Stupeň vzdělání PPP SPC celkem počet podíl počet podíl počet podíl předškolním vzdělávání / školsky nezařazení 231 15,1 485 20,4 716 18,3 na 1. stupni ZŠ 942 61,4 1 008 42,4 1 950 49,9 na 2. stupni ZŠ 255 16,6 637 26,8 892 22,8 jiné 105 6,8 246 10,4 351 9,0 celkem 1 533 100,0 2376 100,0 3909 100,0 Polovina nově diagnostikovaných klientů byla zařazena v 1. stupni základní školy, přičemž se jednalo o nejvyšší podíl. Druhou nejpočetnější skupinu představují klienti zařazení v 2. stupni základní školy. Celkově tak žáci ZŠ tvořili téměř tři čtvrtiny klientů (72,7 %). Předškolákům bylo nově diagnostikováno LMP v 18,3 % z celkového počtu nově diagnostikovaných klientů a zbylých 9 % tvořil jiný stupeň vzdělání.