Tematická zpráva Česká školní inspekce Problematika péče poskytované v PPP a SPC Čj.: ČŠIG-441/15-G21 žákům s LMP a problematika asistentů pedagoga 5/17 Celkový počet klientů vychází nejen z počtu žáků ZŠ, ale také MŠ a SŠ. Celkem 19 ŠPZ (tj. 13 %) neeviduje za školní rok 2012/2013 žádného nově diagnostikovaného klienta s LMP. Tabulka č. 4 Doporučení vzdělávacího programu ve školním roce 2012/2013 Doporučení vzdělávacího programu PPP SPC celkem počet podíl počet podíl počet podíl vzdělávání podle přílohy RVP ZV upravující vzdělávání žáků s LMP 1 048 76,7 1 585 83,0 2 633 80,4 vzdělávání podle RVP ZV 290 21,2 206 10,8 496 15,1 vzdělávání podle RVP ZŠS nebo jiná varianta vzdělávacího programu 28 2,0 118 6,2 146 4,5 celkem* 1 366 100,0 1 909 100,0 3 275 100,0 * Součet klientů zařazených podle vzdělávacích programů se odlišuje od celkového počtu nově diagnostikovaných klientů proto, že nezahrnuje klienty z mateřských a středních škol a zároveň dochází k překrývání nově diagnostikovaných klientů uvedených PPP/SPC v tabulce č. 3. Nejvyššímu podílu nově diagnostikových klientů s LMP bylo doporučeno vzdělávání podle RVP ZV přílohy upravující vzdělávání žáků s LMP (80,4 %). Vzdělávání podle RVP ZV bylo doporučeno 15,1 % klientů a 4,5 % bylo doporučeno vzdělávání podle RVP ZŠS nebo jiná varianta vzdělávacího programu. Tabulka č. 5 Zařazení klienta ve školním roce 2012/2013 Zařazení klienta PPP SPC celkem počet podíl počet podíl počet podíl individuální integrace na běžné ZŠ 380 35,3 364 20,3 744 25,9 vzdělávání ve škole/třídě pro žáky se SVP 696 64,7 1 431 79,7 2 127 74,1 celkem* 1 076 100,0 1 795 100,0 2 871 100,0 * Součet klientů zařazených podle vzdělávacích programů se odlišuje od celkového počtu nově diagnostikovaných klientů proto, že nezahrnuje klienty z mateřských a středních škol a zároveň dochází k překrývání nově diagnostikovaných klientů uvedených PPP/SPC v tabulce č. 3. Téměř tři čtvrtiny nově diagnostikových klientů byly zařazeny do vzdělávání ve škole/třídě pro žáky se SVP (74,1 %). Čtvrtině pak byla doporučena individuální integrace na běžné základní škole. Některá zařízení však uváděla, že nedoporučují typ školy, ale pouze vzdělávací program. 1.1.2 Kontrolní vyšetření klientů s LMP Druhá část se týkala již diagnostikovaných klientů s LMP – jejich účasti na kontrolním vyšetření a případných změn v zařazení do vzdělávacích programů a typů škol.