Tematická zpráva Česká školní inspekce Problematika péče poskytované v PPP a SPC Čj.: ČŠIG-441/15-G21 žákům s LMP a problematika asistentů pedagoga 4/17 Tabulka č. 2 Přehled zapojených ŠPZ podle kraje kraj PPP SPC celkem ŠPZ Praha 10 20 30 Středočeský 2 14 16 Jihočeský 1 6 7 Plzeňský 1 5 6 Karlovarský 1 2 3 Ústecký 1 9 10 Liberecký 4 5 9 Královéhradecký 1 6 7 Pardubický 2 5 7 Vysočina 5 4 9 Jihomoravský 6 11 17 Olomoucký 1 7 8 Zlínský 1 3 4 Moravskoslezský 6 10 16 celkem 42 107 149 Dotazník se skládal ze tří částí – z části, která se vztahovala k problematice klientů s LMP ve školním roce 2012/2013, z části, která se týkala problematiky klientů s LMP ve školním roce 2013/2014, a z části zaměřené na problematiku asistentů pedagoga ve školním roce 2013/2014, která s předchozími dvěma částmi nesouvisela. Z tohoto důvodu uvedl své odpovědi v každé části odlišný počet zařízení. 1 Zjištění 1.1 Školní rok 2012/2013 1.1.1 Nově diagnostikovaní klienti V první části dotazníku byly otázky zaměřeny na oblast diagnostiky nových klientů s LMP a jejich zařazování do vzdělávacích programů. Tabulka č. 3 Nově diagnostikovaní klienti ve školním roce 2012/2013 Nově diagnostikovaní klienti PPP SPC celkem počet podíl počet podíl počet podíl nově připsána diagnóza 1 756 – 2 288 – 4 044 – z toho předáno do hlavní péče jiného ŠPZ 525 29,9 163 7,1 688 17,0 Ve školním roce byla diagnóza LMP nově připsána 4 044 klientům. Z toho 17 % bylo předáno do hlavní péče jiného zařízení (to znamená, že reálný počet žáků, kterým byla diagnóza přidělena, může být o něco nižší). Podíl předaných klientů byl výrazně vyšší v PPP (29,9 %), které klienty s mentálním postižením předávají velice často do péče specializovaného SPC.