Tematická zpráva Česká školní inspekce Žáci vzdělávaní podle RVP ZV Čj.: ČŠIG-119/15-G2 přílohy upravující vzdělávání žáků s LMP 8/9 Graf č. 2 Specifické formy podpory romským žákům (podíl škol v %) Necelá polovina škol uvedla, že romským žákům poskytují nějakou specifickou formu podpory. O jaké formy šlo a zda je poskytovala škola, nezisková organizace či obě současně zobrazuje následující graf č. 3. Graf č. 3 Specifické formy podpory podle druhu a poskytovatele (podíl škol v %)1 Bez ohledu na to, kdo danou činnost zajišťuje, je romským žákům nejčastěji poskytováno doučování, konzultace či příprava na vyučování (86,9 %), aktivity v oblasti prevence a boje s rizikovými jevy (81,5 %) a kariérové poradenství (81,2 %). Školy pak samy nejčastěji zajišťují kariérové poradenství (75,5 %), neziskové organizace naopak terénní a komunitní práci a komunikaci s rodinou (12,5 %). V největší míře školy spolupracují s neziskovými organizacemi na doučování (26,2 %), prevenci rizikových jevů (15,5 %) a volnočasových aktivitách (13,9 %). 1 Graf se vztahuje k 367 školám, které poskytují nějakou specifickou formu podpory romským žákům. 47,2 52,8 0%10%20%30%40%50%60%70%80%90%100%ano ne 0%10%20%30%40%50%60%70%80%90%100%doučování,příprava na vyučování,konzultace prevence a boj s rizikovými jevy poradenství v oblasti dalšího studia či budoucího povolání volnočasové aktivity jiné poradenské a konzultační činnosti terénní a komunitní práce,zajištění komunikace s rodinou aktivity pro předškoláky jiné doprava do školy -svozy pouze škola škola i nezisková organizace pouze nezisková organizace neposkytuje