Tematická zpráva Česká školní inspekce Žáci vzdělávaní podle RVP ZV Čj.: ČŠIG-119/15-G2 přílohy upravující vzdělávání žáků s LMP 7/9 1.3 Překážky při zohledňování individuálních potřeb žáků Součástí inspekčního elektronického zjišťování byla také oblast překážek, které dle názoru ředitelů škol zabraňují efektivnímu zohledňování individuálních potřeb žáků. Vzhledem k tomu, že v této problematice již nejde o meziroční srovnávání, byly do analýz zahrnuty odpovědi všech škol zapojených do šetření. Nejčastěji uváděnou překážkou byl nedostatek finančních prostředků na zajištění specializovaných personálních pozic (např. asistenti pedagoga) – pro tu se vyslovilo 58,2 % ředitelů. Ředitelé také ve větší míře zmiňovali nedostatečnou spolupráci s rodiči žáků (41,5 %) a nedostatek finančních prostředků na podpůrná a vyrovnávací opatření (31,3 %). Nejmenší překážku naopak tvoří neochota učitelů (2,3 %). Graf č. 1 Překážky při zohledňování individuálních potřeb žáků (podíl škol v %) 1.4 Specifické formy podpory romským žákům Školy byly v šetření dále dotazovány, zda poskytují romským žákům nějaké specifické formy podpory. Na tuto otázku odpovídaly pouze školy, které uvedly v některé z prvních otázek dotazníku nenulový počet romských žáků. 2,3 3,8 8,1 10,9 17,4 23,1 31,3 41,5 58,2 0,0 10,0 20,0 30,0 40,0 50,0 60,0 neochota učitelůjiné nedostatečná činnost ŠPZ nedostatečné materiální podmínky školy nedostatečná metodická podpora učitelů,odbor. připravenost velké počty žáků ve tříděnedostatek fin. prostředků na podpůrná a vyrovnávací opatření nedostatečná spolupráce s rodiči žákůnedostatek fin. prostředků na zajištění specializ.personálních pozic