Tematická zpráva Česká školní inspekce Žáci vzdělávaní podle RVP ZV Čj.: ČŠIG-119/15-G2 přílohy upravující vzdělávání žáků s LMP 5/9 Tabulka č. 2 Přehled zapojených škol podle kraje kraj počet podíl (v %) Praha 20 4,5 Středočeský 61 13,7 Jihočeský 24 5,4 Plzeňský 27 6,1 Karlovarský 21 4,7 Ústecký 48 10,8 Liberecký 30 6,8 Královéhradecký 31 7,0 Pardubický 22 5,0 Vysočina 21 4,7 Jihomoravský 40 9,0 Olomoucký 26 5,9 Zlínský 26 5,9 Moravskoslezský 47 10,6 celkem 444 100,0 Odborné konzultace V rámci přípravy inspekčního elektronického zjišťování byly jeho záměr, způsob provedení, parametry, stanovený vzorek i užívána definice konzultovány jak se zástupci relevantních orgánů veřejné správy (Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, ministr pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu, Sekce pro lidská práva Úřadu vlády ČR, Rada vlády pro záležitosti romské menšiny, Podvýbor pro legislativní podněty veřejného ochránce práv a Evropský soud pro lidská práva Ústavně právního výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR apod.), tak se zástupci neziskového sektoru z řad sdružení a iniciativ, které se dané problematice dlouhodobě věnují. V průběhu těchto konzultací byla pojetí zjišťování i způsobu jeho provedení vyslovována podpora. Validita dat Realizace inspekčního elektronického zjišťování a relevance jeho výsledků vychází z předpokladu, že ředitelé škol jako osoby plně odpovědné za vzdělávání a s ním související činnosti podle školského zákona předávají správnímu úřadu údaje pravdivé a správné, na základě odborného posouzení situace po konzultaci s třídními učiteli, dalšími pedagogy či s výchovným poradcem. Česká školní inspekce v průvodním dopise ředitele škol informovala, že škola může být zařazena do vzorku škol, jež budou podrobeny kontrole v průběhu realizace inspekčního elektronického zjišťování nebo po jeho ukončení, a to i v případě, že ředitel školy dotazník elektronicky vyplní. Získané údaje pak byly namátkou srovnávány např. s objemem financí, které daná škola čerpala z rozvojového programu na vzdělávání romských žáků či obdobných dotačních titulů. Výsledky této kontroly budou využity při inspekční činnosti, v případě podezření na nesoulad v počtu vykázaných romských žáků a objemu financí čerpaných z vnějších zdrojů na vzdělávání romských žáků bude příslušná