Česká školní inspekce Informace - Alternativní metody výuky Čj.: ČŠIG-4230/14-G21 11/11 u nich vypozorován aktivnější přístup k učení. Pozitivně bylo hodnoceno i propojení matematiky a praxe. Negativně byly výše zmíněné alternativní metody a učebnice hodnoceny v případech, kdy se ukázalo, že jsou pro některé žáky náročné nebo nevyhovující a daly se využít pouze pro žáky nadané a dle názoru ředitelů bylo v alternativních učebnicích oproti klasickým málo příkladů k procvičení. 1.5 Závěr Provedené inspekční elektronické zjišťování potvrdilo, že dominantní postavení v rámci českého základního školství mají stále klasické metody, postupy a nástroje a že alternativní metody jsou využívány skutečně jako doplněk k běžnému a tradičnímu portfoliu. Je však třeba konstatovat, že ty školy, které vyučují např. psaní alternativním písmem nebo které užívají alternativní metody výuky čtení nebo matematiky, jsou s těmito nástroji spokojeny, považují je za adekvátní a vhodné a mají s nimi zpravidla pozitivní zkušenosti.