31 příloha 1 Matematika Velmi vysoká vědomostní úroveň (od 625 bodů)Žák umí řešit různé slovní úlohy, které vyžadují více kroků a obsahují operace s přirozenými čísly včetně úměrnosti. Žák na této úrovni prokazuje hlubší porozumění zlomkům a desetinným číslům. Umí aplikovat znalosti rovinných a trojrozměr-ných útvarů v různých situacích. Dokáže z údajů v tabulce vyvodit závěry a tyto závěry zdůvodnit.Vysoká vědomostní úroveň (od 550 bodů)Žák umí řešit slovní úlohy, které obsahují početní operace s přirozenými čísly. Umí používat dělení v různých situacích. Využívá znalost řádu čísel při řešení úloh. Žák rozvíjí řady a umí určit jejich chy-bějící člen. P rokazuje porozumění osové souměr-nosti a geometrickým vlastnostem. I nterpretuje a využívá údaje z tabulek a z diagramů při řešení úloh. Dokáže použít informace z piktogramů a ze schémat k dokončení sloupcového diagramu.Střední vědomostní úroveň (od 475 bodů)Žák prokazuje porozumění přirozeným číslům a určité porozumění zlomkům. Dokáže si před-stavit tělesa na základě jejich zobrazení v rovině. Při řešení jednoduchých úloh umí použít údaje ze sloupcových diagramů, z piktogramů a z tabulek.Nízká vědomostní úroveň (od 400 bodů)Žák umí sčítat a odčítat přirozená čísla. P ozná rovnoběžky a kolmice, zná základní geometric-ké útvary a neformální soustavy souřadnic. Čte a umí dokončit jednoduché tabulky a sloupcové diagramy.Příloha 1 V ědomostní úrovněÚloha:Na fotbalovém turnaji družstva dostávají:3 body za vítězství 1 bod za remízu 0 bodů za prohru Zedland získal 11 bodů.Jaký nejmenší počet zápasů musel Zedland sehrát?Úloha: Vlak odjel z Prahy v 8:45 ráno. Do Brna přijel za 2 hodiny a 18 minut. V kolik hodin přijel do Brna?A) v 11:15 B) v 11:13 C) v 11:03 D) v 10:53 Úloha: Anna naskládala tyto krabice do rohu místnosti. Všechny krabice jsou stejně velké. Kolik krabic Anna použila?A) 25 krabic B) 19 krabic C) 18 krabic D) 13 krabic Úloha: Na lodi je 218 cestujících a 191 členů posádky.Kolik lidí je na lodi dohromady?