23 kapitola 4 – žáci, učitelé, rodiče Obr. 4.1 Jak rádi se žáci učí matematiku a p řírodovědu (TIMSS 2011 – 4. ročník)Obr. 4.2 Porovnání souhlasu českých žáků s tvrzením „Matematiku mám rád/a“ v letech 1995, 2007 a 2011 (TIMSS 2011 – matematika, 4. ročník)Země jsou řazeny sestupně podle hodnoty ukazatele pro matematiku.7 8 9 10 11 Turecko Polsko Rusko Rumunsko Portugalsko Litva Norsko Malta Itálie Madarsko Španelsko Nový Zéland Chile Slovensko Švédsko Ceská rep.Anglie Slovinsko Nemecko Austrálie USA Irsko Rakousko Dánsko Severní Irsko Japonsko Nizozemsko Finsko Belgie (vlám.)Korejská rep.matematika skór prírodoveda 0 20 40 60 80 100 %1995 2007 2011 rozhodne souhlasím spíše souhlasím spíše nesouhlasím rozhodne nesouhlasím Obr. 4.3 Zájem českých žáků o studium na víceletém gymnáziu (TIMSS 2011 – 4. ročník)Ano 13 %Ne 31 %Neví 56 %