16 Národní zpráva timss 2011 Obr. 3.4 Průměrné výsledky zemí podle okruhů dovedností (TIMSS 2011 – matematika, 4. ročník)zeměprůměrný výsledek v okruhu dovedností prokazování znalostí používání znalostí uvažování Anglie 552 542 531 Austrálie 516 519 513 Belgie (vlám.)564 546 532 Česká rep.502 512 523 Dánsko 531 539 543 Finsko 548 544 546 Chile 455 463 469 Irsko 539 529 510 Itálie 510 506 505 Japonsko 590 579 592 Korejská rep.614 600 603 Litva 525 540 536 Maďarsko 519 513 514 Malta 504 497 475 Německo 524 528 532 Nizozemsko 537 540 543 Norsko 487 499 501 Nový Zéland 476 490 490 Polsko 475 480 493 Portugalsko 531 534 531 Rakousko 507 506 513 Rumunsko 484 478 486 Rusko 541 539 548 Severní Irsko 580 565 538 Slovensko 506 505 511 Slovinsko 510 514 516 Španělsko 482 483 483 Švédsko 489 507 520 Turecko 475 469 462 USA 556 539 525 Obr. 3.5 Změny ve výsledcích zemí od roku 2007 podle okruhů dovedností (TIMSS 2011 – matematika, 4. ročník)zeměrozdíl v průměrném výsledku 2011–2007 prokazování znalostí používání znalostí uvažování Česká rep.30 19 31 Norsko 28 24 15 Japonsko 24 9 22 Dánsko 18 12 17 USA 14 15 1 Slovinsko 12 12 12 Slovensko 15 9 12 Maďarsko 8 7 5 Nizozemsko 9 0 7 Litva 5 0 8 Německo 9 –2 2 Rakousko 4 0 7 Anglie 6 0 –8 Itálie –3 7 –5 Švédsko 6 2 0 Austrálie 5 –3 –3 Rusko 2 –9 4 Nový Zéland –7 –3 –12 Země jsou řazeny sestupně podle velikosti rozdílu v celkovém výsledku z matematiky.ç Průměrný výsledek země je statisticky významně lepší než na celkové škále horší než na celkové škále Průměrný výsledek v roce 2011 byl statisticky významně lepší než v roce 2007 horší než v roce 2007