11 kapitola 2 – zastoupení žáků ve vědomostních úrovních zeměpodíl žáků (%)vědomostní úroveňpod nízkou velmi vysoká vysoká střední nízká úrovní Korejská republika 39 41 17 3 0 Japonsko 30 40 23 6 1 Severní Irsko 24 35 26 11 4 Belgie (vlámská)10 40 39 10 1 Anglie 18 31 29 15 7 Finsko 12 37 36 13 2 Rusko 13 34 35 15 3 USA 13 34 34 15 4 Dánsko 10 34 38 15 3 Nizozemsko 5 39 44 11 1 Litva 10 33 36 17 4 Irsko 9 32 36 17 6 Portugalsko 8 32 40 17 3 Maďarsko 10 27 33 20 10 Německo 5 32 44 16 3 Austrálie 10 25 35 20 10 Slovinsko 4 27 41 22 6 Slovensko 5 25 39 21 10 Česká republika 4 26 42 21 7 Rumunsko 7 21 29 22 21 Itálie 5 23 41 24 7 Rakousko 2 24 44 25 5 Malta 4 21 38 25 12 Švédsko 3 22 44 24 7 Nový Zéland 4 19 35 27 15 Turecko 4 17 30 26 23 Norsko 2 19 42 28 9 Polsko 2 15 39 31 13 Španělsko 1 16 39 31 13 Chile 2 12 30 33 23 Obr. 2.1 Rozdělení žáků podle vědomostních úrovní (TIMSS 2011 – matematika, 4. ročník)Země jsou řazeny sestupně podle zastoupení žáků ve dvou nejvyšších úrovních.