50 Učitelský sbor Úspěšné vedení školy je takové,které vytváří příležitosti pro profesionální růst zaměstnanců školy, především pak učitelů. Každý pokus o změnu či o reformu vzdělávacího systému úzce souvisí s profesionálním rozvojem učitelů.Pokud se učitelé neúčastní aktivit vedoucích k profesionálnímu rozvoji, riskují, že nebudou informováni o klíčovém vývoji ve vzdělávání a v jejich předmětech, ke kterému došlo od ukončení jejich původního vzdělání. Ředitelé efek-tivních škol jsou kreativní v hledání způsobů, jak zajistit zdroje potřebné pro profesionální růst jejich učitelů (Cotton, 2003).Hlavním důvodem, pročhodnotit učitele,je zaručit kvalitu, případně zlepšení výuky žáků.Existuje mnoho způsobů, jak hodnotit učitele. Jeden z nich, který byl shledán efektivním, jsou hospitace ředitelů v hodinách a poskytování zpětné vazby učitelům o jejich výuce (Butler, 1997). Dalšími způsoby hodnocení kvality učitelů jsou například vzájemné hospitace učitelů a sledování pokroku žáků. Úspěšní ředitelé nejen sledují pokroky žáků, ale také se ujišťují, že zpětné informace jsou použity ke zlepšení výuky.Školní zdroje Rozhodující pro kvalitu výuky je také rozsah a kvalita školních zdrojů (Greenwald, Hedges, & Laine, 1996; Lee & Barro, 2001). Na prvním místě sem patří kvalifikovaní učitelé a vhodné učebny. Mezi méně podstatné, avšak užitečné zdroje, lze zařadit pohodlný nábytek a příjemné prostředí.Výuka může být usnadněna vhodným rozdělením zařízení, materiálů a vybavení potřebných k dosažení specifických výukových cílů. Výsledky TIMSS naznačují, že žáci ze škol s dobrými zdroji dosahují obecně lepších výsledků než žáci ze škol, ve kterých nedostatek zdrojů postihuje schopnost implementace kurikula. Implementaci kurikula ovlivňují dva typy zdrojů: zdroje obecné a zdroje specifické pro dané předměty. Mezi obecné zdroje patří učební materiály, finance na pomůcky, školní budovy, vytápění a klimatizace, osvětlovací systémy a učebny. Mezi zdroje specifické pro matematiku a přírodovědné předměty mohou patřit počí-tače, počítačové programy, kalkulačky, laboratorní vybavení a materiál, knihovna a audiovi-zuální materiály.Počítače bez jakýchkoli pochyb mění podobu vzdělávání. Školy ale operují s omezeným množstvím zdrojů. A tak přerozdělování peněz, časových dotací a poskytování prostorů ve prospěch informačních technologií může vést na druhé straně ke snížení zdrojů pro jiné oblas-ti, jako je například růst platů učitelů a jejich profesionální rozvoj, zvyšování počtu žáků na učitele a nedostatečné zajištění učebních pomůcek,včetně vybavení laboratoří. Ačkoliv vý-sledky výzkumu, který se zabývá efektivitou používání informačních technologií ve výuce,jsou poněkud neprůkazné, přesto je patrné, že přístup k počítačům a jejich účelné používání má kladný vliv na výsledky žáků (Laffey, Espinosa, Moore, & Lodree, 2003). Efektivní vy-užívání informačních technologií vyžaduje odpovídající vzdělání učitelů, žáků a pracovníků školy. Efektivita používání počítačů může být ještě zvýšena přístupem na internet pro vzdělá-vací účely. Mezi faktory, které omezují plné využití počítačů,patří nedostatek vhodných počí-tačových programů a technického vybavení počítačů (hardware), počítačové programy, které nejsou v souladu s kurikulem, nedostatečné zaškolení a podpora učitelů a nedostatek finanč-ních zdrojů na opravu a údržbu počítačů.Spolupráce s rodiči Úspěšnost školy ovlivňuje spolupráce mezi vedením školy, učiteli a rodiči (National