17 Řady a posloupnosti 1.Rozvíjení číselných, algebraických a geometrických řad či posloupností pomocí čísel, slov, značek nebo obrazců;hledání chybějících členů.2.Zobecnění pravidla, podle kterého je posloupnost vytvořena;nalezení vztahu mezi sou-sedními členy nebo mezi členem posloupnosti a jeho pořadovým číslem a to slovně, po-mocí čísel nebo algebraických výrazů.Algebraické výrazy 1.Sčítání, násobení a umocňování výrazůs proměnnými.2.Určení hodnoty výrazu.3.Zjednodušení nebo porovnání algebraických výrazů,rozpoznání ekvivalentních výrazů.4.Modelování situací s využitím algebraických výrazů.Rovnice, vzorce a funkce 1.Dosazení hodnot za neznámé v rovnicích nebo za proměnné ve vzorcích a jejich následné vyčíslení.2.Ověření, zda dané hodnoty vyhovují dané rovnici či vzorci.3.Řešení lineárních rovnic a nerovnic a soustav dvou lineárních rovnic se dvěma neznámý-mi.4.Vybrání správné lineární rovnice nebo sestavení lineární rovnice, nerovnice, soustavy rovnic či zápisu funkce, která modeluje danou situaci.5.Rozpoznání nebo vytvoření ekvivalentního vyjádření funkce, která je zadaná tabulkou, grafem nebo slovním popisem. 6.Řešení úloh pomocí rovnic, vzorců a funkcí.Geometrie Žáci 8. ročníku by měli umět charakterizovat různé rovinné útvary a tělesa a analyzovat jejich vlastnosti.Měli by umět určit délku stran a velikost úhlůu těchto rovinných útvarů a těles a vyvozovat závěry založené na geometrických vztazích. Žáci by měli při řešení úloh vhodněpoužívat Pythagorovu větu.Hlavní pozornost by měla být zaměřena na používání geometric-kých vlastností a vztahů.Vedle porozumění geometrickým vlastnostem a vztahům by také měli být žáci schopni ovlá-dat geometrická měření, přesně používat měřicí pomůcky, ve vhodných situacích provádět kvalifikované odhady, vybírat a používat správné vzorce pro výpočet obvodu, obsahu a obje-mu.Tematický okruh geometrie dále zahrnuje porozumění souřadnicovým systémům a využi-tí prostorové představivosti při znázornění těles v rovině.Žáci by měli umět používat souměr-nosti a využívat transformace při analýze matematických situací.Tematický okruh geometrie je rozdělen do tří tematických celků:•Geometrické útvary •Geometrické měření •Poloha a změna polohy