14 Tematický okruh znázornění dat je rozdělen do dvou tematických celků:•Čtení a interpretace •Třídění a znázornění Žáci 4. ročníku by měli být schopni číst různá zobrazení dat. Měli by se také podílet na pří-pravějednoduchých sběrů dat nebo pracovat s poskytnutými daty.U žáků by se měly rozvíjet dovednosti znázorňovat data a schopnosti porozumět jejich různým reprezentacím.Čtení a interpretace 1.Čtení údajů z tabulek, z piktogramů, ze sloupcových a z kruhových diagramů.2.Porovnání údajů ze souborů dat, která spolu souvisejí (např.ze souboru dat, který zachy-cuje informace o oblíbených druzích zmrzliny ve čtyřech či více třídách,určit třídu, v níž je nejoblíbenější zmrzlinou čokoládová).3.Využívání informací z různých reprezentací dat k zodpovězení otázek, které vyžadují víc než pouhé čtení a přímé vyhledání údajů(např. kombinování dat, provádění výpočtů zalo-žených na datech a vyvozování závěrů).Třídění a znázornění 1.Rozpoznání a porovnání různých reprezentací stejných dat.2.Třídění a znázornění dat pomocí tabulek, piktogramů a sloupcových diagramů.